Friday, February 10, 2012

kewangan = 29041988

salam warga dunia,,,

hari ni entry serius sikit...hahaha,ta paya nak serius sangat pon tak pe.aku sorang jek yang perlu serius sebenarnya.

al-kisah bermula,

perasan tak yang aku nih seorang peanggur?ye....masih tercari2 kerja lagi.dan mungkin ada yg perasaan contohnye macam my akak,dia cakap tengok gaye macam aku malas cari kerja.itu aku akui,bukan sebab sejak azali aku pemalas (sbenar nya mmg pemalas) tapi hakikat sebenar adalah aku kurang berminat dengan bidang kerja aku sendiri...camne tu???5 tahun belajar tak minat?

hahaha...dan korang tau tak???kebanyakan budak QS tak minat QS.tapi harus di ingat,actually QS is a promising job or carier..ehhhhhh pandai speaking dohhhh...yup,maka aku memang akan kerja QS jugak satu hari nanti...

29041988 - tarikh lahir aku.korang tau tak apa maksud,apa perangai,apa sikap2,apa potensi budak yang lahir pada tarikh nih?degil,boros,suke shopping,b'angin,buat something tanpa berfikir,suka bertangguh.itu yang negatif...yang positif??b'fikiran jauh,business minded,setia,pakar merancang,cakap susah berhenti,mulut laser (errr positif heh?)....0keh focus pada yang business minded...

nih yang aku nak cerita...sebenarnya dari dulu lagi aku memang cukup suka bab2 bisnes nih.aku seronok jumpe orang.aku seronok nak b'cakap pasal barang yang aku jual..dulu rasa syok n enjoy giler kerja kat kedai kek.ye,serius aku enjoy..korang tau tak?orang yang lahir pada tarikh yang tertera boleh cari makan dengan suare.penyanyi??boleh...pensyarah???boleh...berniaga??lagi lar boleh...hihihi...

maka aku dah tekad,aku akan usaha juga untuk buat satu kerja yang memang aku suka buat :) hey,buat kerja yang anda suka,dengan serta-merta anda akan ada semangat,dengan serta-merta anda akan b'usaha,walaup0n hasil kurang memuaskan tapi anda akan tersenyum juga kerana anda telah dapat satu kepuasan ;)

apa pula potensi diri korang??berminat nak tau????semuanya ada dalam tarikh lahir anda :) bye!

No comments:

Post a Comment