Monday, January 6, 2014

Yus cakap aku Playgirl ~

Suatu malam sambil layan bubur nasik sentosa,,

Yus : Ko ramai membe lelaki tak?
Pija : haaa ramai..
Yus : sume membe jek??
Pija : ye lah membe jek lah..abes nak ape lagi??
Yus : ko layan sume mcm biase?
Pija : ko dah knp yus??kalau dah membe aku layan mcm biase lah..
Yus : ehhhh kau nie..ko sedar tak ko nie skrg nie playgirl...main2 kan ramai lelaki..
Pija : wahhhh sedap mulut kau....
Yus : ok tgk heh,,,membe akak kau kenalkn lelaki..junior kau kenalkan lelaki.
Pija : ko nak suh aku tgk ape???
Yus : cube teka knp derang kenal kan lelaki2 nie???
Pija : sebab nk suh aku b'kawan dgn derang..
Yus : sbb kau lembab....aku rase mcm nk hantuk kepala kau kat meja skrg nie..derang kenalkn lelaki sbb lelaki tu pon tgh mencari jugak utk hub yg serius.
Pija : ape bnde kau tgh m'arut dgn aku nieeee..abes ape yg aku playgirl nye??
Yus : ok lelaki sorg nie serius dgn kau...lelaki yg sorg sini pon serius dgn kau,..katekn ade pulak lagi sorg yg serius dgn kau..dah ade 3 dah,,pastu kau layan 3-3,pastu kau nk jwb ape kalau 3-3 nie nanti ckp nak kawen dgn kau??bukan kau tgh main2 sbb 3-3 ni skrg kau layan..
Pija : bagi aku pulak hentak kepala kau kat dinding..aku tau mehhh mane satu yg nak serius dgn aku???aku tau pulak derang tu nak kenal2 jek dlu ke nk serius tros ke??abes kalau aku tumpu yg kat sorg sini jek rupe2 nye nak kenal2 jek dlu pastu rase tak sesuai cmne??yg 2 lagi pulak aku dah abai cmtu jek..haaa camne??kau jwb??
Yus : abes kalau serius??kau jwb???


aku teringat dialog nie tyme kuar lepak ngn dak yus..sebab ape aku t'ingat sbb aku mcm dah start pening kepala skrg nie...al-kisahnye sbb yg sorg nie tetibe asyik nk mrh jek bile aku balik lmbt..tiap ari die akan remind aku psl sg aku kat umah lah tak bagi mkn ape sume..pastu siap remind dah balik jgn buat keje lagi..lepas tu siap boleh gado sbb aku stres,knp nak emo sgt aku balik lmbt pon..sampai lah die gi buat ayat

"sy pon ta tau knp sy nk emo mcm ni..selalunye sy akn fikir dlu sblom nk ckp pape..tapi skrg bile sy tgk awk asyik balik lmbt sy jdi mcm nk mrh..awak tak reti penat ke asyik nak keje 24 jam cmtu.."

haaa..nmpk tak care die kat situ..pantang sgt kalau die tau aku dah balik lmbt tetibe smpai umah pas mkn mndi sume aku gi buat keje balik.ok positive..membe2 kan kalau amek berat mmg mcm tu..

yg sorg pulak lagi..selalu buat ayat

"awak boleh janji dgn sy tak agk2 nye nanti awak tak buat sy mcm ex sy penah buat dulu??"

haaaa..nendiaaaaa,knp aku nak kene b'janji??mslh skrg nie ta de kuar dari mulut sape2 pon yg kitorg nie lebih ke tak sbgai kwn..kan kite kawan??aishhh boleh ke kite buat ayat cmni ngn kawan kite??abes tu kalau die ckp dgn sume kwn die cmtu mcm mane??ke aku sorg jek??

Oh My God,,,benda ni jadi serentak.ape maknenye??diorang nie skrg nie tgh anggap kwn ke cmne??tapi masing2 da b'usia..mane ade lagi istilah nak buat ayat "wak,jom kite kapel nak??"
errr..terlalu kebudak-budakan sgt..ke secara automatik bile diperkenalkan tu jek teros masing2 anggap benda da serius??aaaaaa Yus!!help me....kang 2-2 aku senyapkan karang haaa..

**aku tak suke hint..tak salah kot kan cara aku skrg nie.ke salah?ke bak kate yus aku skrg tgh main2??abes derang pon tak ckp pape ta kan aku nk gedik2 anggap mcm serius??mustahillah...hishhh sakit otak aku lah.tak kenal org sakit jiwe,,kenal org lagi bertambah2 sakit jiwenye ~


No comments:

Post a Comment