Saturday, February 8, 2014

TRAUMA OR NEGATIVE THINKING??

Orang kata kalau nak kenal seseorang kena ambil masa yang panjang... bagi aku pulak benda tu semua sangat membazirkan masa..kau berkenalan kawan sampai bertahun2 end up nya tak jadi pape...

macam sekarang aku kenal-kenal dengan orang...dah awal-awal aku rasa memang tak boleh ngam so aku bagitau jek lah teros..tak payah nak kena tunggu lama-lama confirmkan memang tak boleh.

sekarang dah start rapat dengan seseorang...already meet my mak abah.awal-awal dulu memang rasa macam ok kot,,tak salah mencuba.tapi makin lama entah kenapa perasaan tu kuat mengatakan "heyyy,,,lebih kurang jek macam dengan ex yang jahanam tu.."kenapa cakap macam tu??

1) Rileks jek jumpa mak abah...yg dulu pon rileks peramah sesangat..rupanya tah bapa ramai mak abah pompuan dia jumpa..kalau diperhati,yg sorang ni pon lebih kurang..okay positive thinking dia dah biasa jumpa n consult orang2 tua.

2) always see him on9 on his whatsapp...kalau jahanam dulu aku tanya,dia akan jwb "ouhh tak,tengok jek,so dia on9 lah..tak de msg sapa2 pon"...yg sorang ni pon sama.."tak de lah,wasap pon dgn group tyme blja n keje..cite pasal bola"... bagi aku pulak aku nak gak jawapan yang keluar adelah "ye sy bukan msg dgn awak sorg jek,sy msg dgn pompuan lain jugak.."..biya tau siap2,ni mulut manis kemain.."kalau sy msg pon pompuan dgn awak jek lah.."...cis,mustahil mehhh??

3) Add ramai pompuan kat fesbuk...pulak tu yg mcm satu negeri or negeri b'sebelahan like "Kelantan"..yeahhh sangat trauma dgn pompuan kelantan...si jahanam berjaya buat aku jadi berhati2 dgn pompuan kelantan...abes,yg sorang ni pon sama..

tak sekarang ni aku tak kesah sebenarnya lelaki tu nak buat perangai apa pon...cuma aku jadi kesah bila dia da start buat aku b'bunga..."hey,tetiba rasa rindu t'ingat awak.."...My God,benda tu boleh buat kita rasa nak senyum sampai esok pagi..yup lepas tu esok2 pagi kau tgk sampai 2,3 pompuan dia add..haritu nak add aku kemain mintak izin bagai..so,agaknya sama lah jugak siap mntak izin add pompuan2 tu,kalau mintak izin means b'hubung.am i toooooo negative or what??

memang sampai sekarang apa2 perbuatan datang dari lelaki aku akan samakan dengan perbuatan yg pernah dilakukan si jahanam...sampai macam tu sekali penangan dia.tapi hati memang berat mengatakan yg ni pon sama lebih kurang jek...muka jek inesen,,pendiam??yg diam lah jugak yg bahaya...aku dah start terpikir kenapa dengan umur dia sekarang ta de lagi pompuan??muka?boleh tahan...mustahil tak de pompuan nak...am i rite???mulut?ley tahan manis...dia penah cakap dulu penah jumpa pompuan tapi tetiba pompuan tu senyap teros..maybe pompuan tu macam aku..sebab skrg pon aku dah mls nak b'cntact dgn dia..sangat menyakitkan hati bila kau nak tau kebenaran tapi still tak dpt2..so,better ta paya amek tau lgsg ~

Trauma or to much negative thinking????

No comments:

Post a Comment