Tuesday, October 16, 2012

Dilema Wanita ~

ahaks2...cam tajuk kat tv jek...

aku rase cam kisah aku ley masuk cerita kat tv bape tah yg ade "Dilema Wanita" tuh...hai,name aku Pija (bukan name sbnar)..haaaaa boleh ar tuh.okay sbnrnye skrg aku tgh berade dalam tahap dilema..yg ta mampu nak diceritakan kpd sesiapa tp sebenarnye boleh jek mntak pndapat org..tapi sebab aku nie manusia yg ta suke dgr pndapat org sbb aku nak ikot pndpat aku jek maka aku amek kputusan utk b'fikir sndiri...tapi,cam tak best pulak kalau tak tanye org ek..

okay2.....camni ceritanya..ade sorg lelaki nie,die dah keje tapi dalam mase yg same die nk smbung blaja.tak paham aku knp die suke sgt blaja heh...knp die ta jd lecturer jek so die boleh mengaja dan kadang kala leh blaja bile die duk blkg student plak duk kat depan mengaja...betol??tapi nak jd lec die still kene smbg blaja gak..gitu lah kekdah nye...

ummm yg tu tak pe lagi...okay die nak smbg blaja lantak die lah kan..aku ta nak duk senyap kan boleh.memang lah boleh,aku pon ta larang sbb aku rase cam tak menyusahkan aku pon...tahun akhir die blaja die kene transfer ke Cardiff...wauuu UK tuh,,kann??ke salah?malas aku nk google...haaa yg pnting die kene smbung ke sane..tak lame dlm 9 bulan jek...9 bulan jek pon,pejam celik dah 9 bulan...kalau lah pejam celik..pejam celik smpai 6 bulan jek acane..hahaha...serius pliz

lepas tu aku tak pk ape dah....smpai lah 1 saat aku dpt msg :

Boboy : abah tanye,,,, nak gi sane nnti bwk gegurl tak?
gegurl : ape mksud tuh???
boboy : umm mksud encik abah ialah...kalau nak bwk gegurl,kene kawen
gegurl : haihhhhhhhh,,,,bnyk duet..nak kawen lagi.nak g smbg study lagi
boboy : emmmm bt simple2
gegurl : aipppppp.... ta nak simple2
boboy : abes kene kawen after dah balik sini lah...
gegurl : ummmmm boleh lah...kang nak cari duit kawen lagi,duit study lagi..tak pe lah study jek dulu...
boboy : tapi...kite nak bawak gegurl gi sane
gegurl : haaaa gegurl pon nak ikot sbb nnti ley wat ucapan " selamat hari raye dari kami b'2 bt mak n abah kat Pahang,,bla3x..." hahahahaha

ok dah ta yah lebih2...gegurl konon..puiiii!kesimpulan nye...aku tolak dulu dri kawen supaye beliau tenang blaja di sane...tapi pulak,family aku cam ala2 da bsing sbb lmbt kawen...kalau derang tau psl nie mau aku kene kawen pakse agknye ekkk.....umm tak rock ar derang neh...aku kan dah duk jauh dri die,mane ade dating2 cam dedolu dah kalau nak kate asyik b'kepit pebagai..pastu lagi aku rase cam da best keje kat sini skrg so kalau aku kene gi sane mknenye aku kene benti keje lah kan...pastu aku nak bt ape lak kat sane??

hmmm b'harap sesangat suatu hari nnti,atok,pakcik makcik n mak abah faham knp smpai skrg aku ta nak kawen lagi....jgn lah mak smpai nak bawak kite gi mndi bunge :( kite bukan ape....duit ta cukup lagi.kang knduri lagi..nak bt 1 mjlis jek mak ta nak...ha bt 2 mjlis gune duit bnyk,,pas da kawen nnti nak topup duit lagi...haaaaa haru lah kalau ta de simpanan lgsg...

b'harap mak stalk blog aku...bye!!!


No comments:

Post a Comment