Thursday, June 27, 2013

Pija , Garang Dan Keturunannya ~


hahahaha..ewah2,sejak2 kerja dapat duk lam bilik sendiri nih makin kerap pulak update blog iye..hati2 kak jemah, type tu jangan laju sangat..buat2 lah macam tgh buat kerja sikit kan...kah3x

eh rasa macam nak update cerite pasal bilik kat tempat kerja tapi sebab tak masukkan gambo lagi so macam malas..bilik i is super best hokey :)


haaa balik pada tajuk tadi...aku tak tau lah pasal ape ramai sangat org kate aku garang..klakar sangat lah.ape bende yg garang tah...gile ke ape nak cakap aku camtu.aku duk senyap buat kerja nanti org lalu buat ayat "asal kerja jek serius..."..dah??nak suh aku main2??haaa garang ke camtu?hahaha..

kadang2 siap ade akak opis masuk bilik semate2 nak tanye "dek, ko badmood ke ari nie..senyap jek.."..la haiii..senyap pon tak boleh jugak rupenye..konpius aku dgn masyarakat sekeliling nie...kalau yg lelaki lagi lah..."ko dah garang sangat knp pija...dri td aku kene marah dgn kau"..."wey ko boleh tak benda macam tu jangan sampai nak marah.."..."sy ta tahan lah awak selalu garang dgn sy (ni lelaki tak gune).."..."awak ni esok kalau ade anak ni,abes lah asyik kena mrh dgn maknye jek.."....arghhhh konpius aku lah...masalahnye aku tak marah ok...aku cakap benda biase tapi mungkin pada pendengaran org aku mcm tengah marah...atau pon nada aku gune tu yg nampak keras..ataupon bahasa yg aku gune tu lah kot yg kasar..

tapi dalam kalangan family aku tengok biasa lah..mungkin cakap style jnis nak kene pekik2 tuh kot yg org lain ta ley terime...hahahaha...bak kate pak ude kepada mak ude "awak tuh lah kalau b'cakap nadanye tak kena..macam org tu buat salah sgt jek.." datang mak aku "hah!!kenapa jah??"..hahahaha..tanye hah pon macam nak marah org..maka aku terpakse lah jawab "keturunannn ni pak ude...hahahaha"

so,,boleh tak aku cakap ni keturunan??bagi aku macam da biase,,bagi org lain maybe tak ley terime..aku tgk adek-badek aku..selamber jek nak cakap ape..tapi pastu mmg ade yg sentap jadi gado lah...hahahaha..aku tgk adek-badek ziela...mak aihhhhh...sopan nau adek2 lelaki dia,,,dok kat meja makan cakap smbil senyum2..siap mintak maaf sebab terdatang lambat amek kitorg gi makan...sudahhhhh tergamam aku tgk adegan camtu dpan mate...si akak pon balas.."eh tak pe,,"...haaaaa,nganga aku..terperanjat agaknye ziela kalau dtg umah aku tyme tgh b'kumpul adek-badek sepupu sepapat tuh....

hahaha..tapi aku still lagi rase bangga dengan diri n family aku...korang ade ke??biya lah garang ke ape pon..yg penting aku happy dgn idop aku...sekian,dah tyme lunch nak gi makan,,,,daaaaa

No comments:

Post a Comment