Thursday, July 4, 2013

proses mengenali diri sendiri~



aku sebenarnya seorang manusia yang masih tak faham dengan diri aku sendiri.ape yg aku nak,ape yang aku buat aku sendiri tak tau...aku try describe diri aku ye :

1) Blur - ye aku pompuan yg blur,,kadang2 aku tak tau bende ape yg aku kene buat sebenarnye.

2) tahap keyakinan diri yg rendah - yg ni sure sangat..kadang2 buat kerja padahal dah betol,baru kene trick sikit teros gelabah hayam rase macam dah buat silap besar..ms muk cakap tak elok ade pangai camni sebab nanti senang jek orang nak tipu sebab tak yakin dengan diri sendiri.

3) kasar - kasar ke??hahaha aku pon tak tahu tapi dah ramai jugak yg tegur perilaku aku yg tak bape nak sopan santun cam gegurl tuh..

4) Garang - yang ni aku ta caya sangat sebab aku rase aku memiliki hati yg lembut..budak2 suke aku okay means derang boleh nampak tahap kelembutan aku...macam yg aku cakap,bahasa n nada aku tu jek yg macam kasar n orang nmpk cam garang...kadang2 jek royan aku tuh datang tapi tak kerap ye.

5) suke dulukan perasaan org - haaaa ni aku tak tahu kenapa aku ade perasaan ni..sebagai contoh, aku nak buat benda ni dulu tapi org tu nak buat yg tu dulu..then aku akan mengalah.ikot kan jek wlaupon ati m'berontak..sebagai contoh jugak aku da plan awal2 ape aku nak buat, dah gembire,dah senyum sorg2 tgk kalendar, dah b'kire2 hari tetibe ade org mintak tolong yg memerlukan aku cancel kebahagiaan aku tu..kebahagiaan kate kau...ehhh kalau ikot hati boleh jek kau tolak kot pertolongan org tu..tapi dalam hati jek lah tolak beria,kat mulut cakap ok ;(

6) b'fikiran negatif - suke angat ;) sampai boleh membawa bencana..kdg2 org tu cakap die tgh keje..tapi aku kan kreatif kau..org keje aku ade mase gi lah godek tgk kat whatsapp pebagai..last seen sekian2 masa..wahhh kau kate kau keje tapi knp dlm tempoh tu kau ade on9 whatsapp bagai2 kan...keburukan phone yg bijak pandai sekarang ni ade lah boleh mengantoikan macam2 perkara..tapi bile org tu ckp whatsapp psl keje ke ape aku b'fikiran negatif lagi...keje lahhh sangat,tah2 keje dgn pompuan mane2...wlaupon hakikatnye dulu aku b'whatsapp dgn project manager aku,ngn rakan sekerja aku tapi aku ta nak gak b'fikiran positif..hellooooo zaman sekarang bukan ley caye sgt org sekeliling.

7) Lurus - yang ni aku admit sikit.eiii aku pon tak paham dengan diri aku.ape orang suruh aku buat jek...tah betol tah salah janji aku ikot arahan.

8) Penakut - hahaha,,ye2 aku sangat penakut tapi orang selalu rase aku berani orangnye.sebagai contoh tyme membe aku 'sakit' dulu,tyme die nak b'ubat ex aku ajak aku kuar sbb die kate nnti aku lemah semangat aku yg kena..tapi bila housemate lain tau teros sume nak ikot aku kuar jugak sbb derang kate aku adelah nampak berani so aku kene duk umah sbb klau aku kuar derang kuar..abes klau aku kuar,sume org kuar,yg sakit pon nak ikot kuar sape yg nk b'ubat T_T

9) Jadi berani bila terlampau sedih - gitewwww,,,nak nampak keberanian aku adelah tyme aku sedih.sebab tyme tu aku dah ta kan pikir pape dah..redah jek sume bende..sebagai contoh tyme aku putus dulu,ta tau jalan ke umah along,ta tau jalan ke umah membe tapi bawak jek sampai sesat barat dgn mnyk abes dgn ta familiar lgsg dgn jalan pastu ta tau pam minyak kat celah mane,,,tapi tak takot,sebab tgh sedih so rase sedih lah..hahaha..tapi sekarang ta sedih pon dah agak berani nak jalan sorg2 gi mane2..gi kl ke,gi shopping sesorang kat jj ke..

10) berdikari - baru aku tau rupenye aku agak b'dikari orgnye..hahaha sebenarnye silap aku jugak sebab dulu ditemukan dgn lelaki yg super duper manjakan aku.nak ape sile bagitau..nk gi mne2 ta nak naik bas or pape, encik ex kne antakan..kene tggal sorg2 kat umah sewe sebab sume org balik kg encik ex kena teman..hoihhh bukan teman kat umah..teman kat tepon,tido pon pkai earphone..bukan gayut heh sebab aku tak suke b'gayut..bile t'sedar panggil2 die kene sahut sampai lah esoknye encik ex kene EL sebab tak cukup tido + aku pakse anta aku balik umah angah sebab ta nak duk sorg dah wlaupon siang.eee terok pangai...so bile die dah ta de aku macam menderite sikit..nak2 duk jauh,buat pape sume sorg2,nak ta nak kene buat jugak..tu lah pulak hikmahnye kan..so skrg aku dah rileks buat pape pon sndiri2 jek :)


pastu aku rase sekarang ni macam free sangat jek sebab boleh karang panjang2 camni kan...dah2 buat keje dlu..esok pulak sambung proses kenal diri sendiri tuh..daaa


No comments:

Post a Comment