Thursday, July 11, 2013

~ Sugar Glider...yeayyy!!!! ~

korang penah tengok tak binatang comel nie...Ya Allah sumpah cute giler tahu.ta tau nak mention die sebagai  spesis ape sebab die macam tupai tapi die boleh melompat n b'kepak macam kelawar pastu ade uncang simpan baby kat perot cam kangaroo....heeee,yg pnting bukan katak kau.


so dari dulu aku berangan nak bela sugar glider nie..ade membe,lelaki yg dari dulu tah ape yg suke sgt kat aku tah,die suke bela2 binatang so die pon ade sugar glider.dulu penah nak bagi kat aku tapi ex yg gedik tuh cam konon2 jeles tak bagi aku gedik2 nak bela binatang ape lelaki tu bagi...cisss sgt...

pendam2 akhir nye tercapai jugak impian..heeee,lame tahu tak.skrg encik ex dah ta de so dah boleh bela..motif sgt reason nak m'bela tuh ;)
dari dulu da tahu sikit2 info pasal si kecik nie..tak boleh kene air sgt,hanya mkn buah,sgt aktif waktu malam,,garang!!!wuuu i loike,tapi dgn org yg die ta kenal jek.kalau org tu die dah biase bau maka die jadi super jinak...awwww,,,tak sabar.

harga dia kat pasaran minimum sekor RM150..n paling mahal harge 10k.opismate bela dah 6 ekor anak die jual dgn harga RM200 sekor...bling2 mate i..semoge nanti cepat dpt anak ye :) aku beli harge berape??kah3x..kalau dah main dengan lelaki yg minat kite mintak ape pon dapat beb :)))))))) eh  tapi aku tak mntak kot,aku suh die cari.die yg nak bagi sgt..kite terime jek,modal pon tak yah kuar..yeayyy!!!

sesi b'borak :

aku : eh u,i rase cam nak bela sugar glider lah..boleh dapatkn sekor tok i tak?
dia : u nie,,dulu i nak bagi ta mo..bile u nak?i belikan yg pakej tu ye..sepasang sekali ngn sangkar sume.u jage elok2 tau..
aku : after gaji lah u..kang u dah beli i nak bayar pakai ape..ujung bulan tau.
dia : tak pe lah..i belanje.u jage jek elok2.nanti i turun johor anta.
aku : ha???serius??yg baby tau..
dia : yelah..kene start bela dari baby..umor dlm 3 bulan.
aku : yeayyy..okay lah i blanje u b'buke lah camtu ye..u siap nk turun sini lagi..jauh tuuuuu
dia : haaa kire ok lah tuh i blnje sugar glider u belanje b'buka (bapak jauh beza syg oiii...b'buke ape lah sgt)..hahaha..tapi i is suke :)))

dia : alang2 nak bela pet ni, u nak kucing tak?
aku : haaaa kucing?area umah i bnyk anjing
dia : kucing tu bukn utk bagi meliar kat luar syg oiii..simpan die dlm umah jek
aku : haaa..tak pe, tak pe nnti klau nak i mintak..hahahaha (mintak teros)

haaaaa..tragis sgt mamat ni nak amek ati aku..dari zaman jual coklat lagi suke t'bank in lebih..aku pon suke tapi hati tu belom boleh terime lagi...cewahhh..sambung layan gambo!!!


   ~ haaa..omey kan mereka nie..ni yg standard org bela ~

 ~ nih kalau dapat nie mati laki tu..10k sebab die special kaler putih n mate merah ~

 ~ hiyahhhhhh,,,mari kite terbang!! ~



~ eeee...nnti nak beli beg cenggini..smart oww.. bukn letak camera ke hape iye ~


hahaha...semangat kan pompuan nie..memang gile sgt rase sekarang ni..target berbaris nak dptkn utk kepuasan diri..semoge dimurahkan rezeki iye Rafizah Jamal :|

1) bela sugar glider
2) note 2 :)
3) target tiap bulan beli beg+kasut..b'selang-seli stiap bulan dgn baju+suar
4) tukar kete (tapi mcm ta nak lagi..skrg ni super jimat u)
5) aset utk umah wlau pon tak de umah lagi (gobok,katil,tv,peti ais,mesin basuh)..walahhh sgt


Buat mase ni tu jek dulu target terdekat..kawen???ouhhhhh dah tak pikir dah...memuaskan hati secara solo adelah lebih nikmat b'banding m'hadapi mslh m'jengkelkan b'same pasangan.. :) see ya!!!!







No comments:

Post a Comment