Friday, August 30, 2013

Yeayyy...bahagia tu milik kami ;) **Tapi sbnrnye kami tak bhgia sgt T_____T**


Hihik..salam Jumaat :)

Alhamdulillah..hati da kembali pulih seperti biasa.Dok ingat2 pon dah tak rasa apa dah.suke!!

Eh ada rasa pon more kepada sakit hati jek..terbayang2 lagi lakonan dia tuh..pffttt,tak guna.manusia camtu pon boleh hidup.

So kehidupan sekarang adalah lebih tenang..Alhamdulillah lagi,sekarang b'kawan dengan semua orang..ada yg poyo,ade yg biasa2 jek..ade yg over giler..puii

Tapi hati lebih terpikat kepada seorang kawan nie..dah cerita dah aritu..ni sambungan,bak kate membe idop aku ni macam novel..

Berkawan dan Akhirnya suatu hari terkeluar lah ayat dari dia :

"sy terikat dengan 2 perasaan sekarang ni...pertama dgn perasaan sy skrg,kita berkawan.jujur sy suke..tak kesah lah buruk mana pangai awak tunjuk..awak tunjuk malas awak,awak tunjuk garang awak,awak tunjuk nak kena ikot kata awak..sy terima.kalau ikot perasaan sekarang la ni jugak sy nak masuk meminang awak..kita ta yah kawan lama2.tapi sy terikat pulak dengan tggungjawab sy sebagai anak.sy tak boleh pegi mana2,sy kena stay dgn mak ayah sy....dan sy tau awak tak boleh terima.."

Damn...kau boleh nampak tak matang dia kat situ??.tahap kematangan yg buat aku rasa macam "okay aku tak kira aku nak jugak lelaki ni" orang macam dia yg aku perlukan...memang,sejujur2 jugak sakit otak aku bila aku kenal dia nie..kenapa???kenapa bila aku da jumpe orgnye aku b'hadapan dengan bnyk mslh..aku faham dia..mak bapak sndiri kot..taun ni adek aku kawen.dia dah kena tumpu dkt laki dia,family dia..sape lagi yg tinggal??aku lah...kalau aku pon nak jage mak bapak aku..aku pon tak kan pilih lelaki yg ta nak stay dgn mak bapak aku...tapi aku pompuan,kalau kawen pon tempat aku disisi laki aku.

Sekarang ni aku sendiri jek yg kena pilih nak ta nak???kdg2 aku pk positif..Kedah,tak jauh mane lah hai...bukn aku tak boleh jumpe2 family aku...boleh jek.tapi pastu aku more pikir kepada kehidupan aku..macam mana kalau dtg sakit hati aku tgk laki aku asyik nak layan mak pak die jek..mcm mane kalau die lebih dgr ckp mak dia jek..ape aku boleh buat lps tu sdgkan tyme tu aku dah tak boleh undur pape lagi dah...

sakit otak kan...yg lain aku memang tak b'minat lgsg..ta de hati lgsg nak kenal2 rapat.jawapan aku kat dia yg aku ta tau lah dia rase mcm aku ke tak

"awak...kalau ada jodoh tak kemana"

macam pompuan tabah sgt..pastu teros tak tabah bila dia pulak buat ayat :

"Betol..doa sy semoga jodoh sy tu awak..kan sy penah cakap dengan awak..sy akan teman awak sampai awak betol2 jumpa jodoh awak.kalau jumpa sy akan jeles,kalau tak jumpa sy harap hati awak boleh terima stay dgn sy n mak ayah sy.."

sekarang kami b'2 mmg tgh gembira dengan hubungan nie..walaupon masing2 tengah b'perang dengan perasaan masing2..happy2 tapi tak boleh cerita psl ms depan sbb masing2 tau dgn pendirian masing2...Semoga Tuhan tunjukkan jalan kepada kami ~



No comments:

Post a Comment